roboforum.ruТехнический форум по робототехнике. |
|
|
=DeaD= писал(а):2SMT: Причем в этом примере стол какой-то уродский, то есть выглядит как будто у него тонкие ножки и поперечина внизу, а в физической модели всё не так, как будто стол из 3 просто пластин собран. Поэтому и лазерный дальномер определяет его боковины, а не тонкие ноги которые мы видим.
public TableEntity(Vector3 position)
{
State.Pose.Position = position;
State.Assets.Mesh = "table_01.obj";
...
The simulation engine makes it very easy to use detailed, photo-realistic visuals to represent entities in the world. All you have to supply is a file-based DirectX mesh file and (optionally) a pixel + vertex shader effect. You can supply a list of meshes for each physical shape in the entity. The engine takes care of rendering the meshes using the updated physics simulation properties for its shape (so the mesh will always be oriented and positioned properly). This makes it literally a "one line" for someone to start using nice visuals in the simulation. In the example below, a standard Directx9 mesh file is used and a 1.0 sphere is used to represent it to physics.
Хотя по идее как минимум датчики цвета поверхности должны быть
С чего начинать будем? С объезда препятствий или с лайн-трэйсинга?
The Color Segment service analyzes images from a webcam, or simulated webcam, and based on color definitions declared in the service state, identifies color regions in each image.
=DeaD= писал(а):Значит с объезда препятствий начинать надо, раз не умеем линию определять потом вернёмся к лайн-трэйсингу.
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 15