Раздел создан специально для людей которым интересна робототехника, но в силу разных причин они не знают с чего начать. Задавайте ваши вопросы, какими бы простыми они не казались, постоянные посетители форума постараются ответить на них по мере своих сил. Робот своими руками. Самодельный робот.
О, там еще в этом джойстике и force feedback есть. А в оригинальных и датчики силы нажатия кнопок (в моем то ли нет, то ли включить просто не могу). Оригинальные стоят те же 300 руб но уже за пару на ебае. В общем боХатая штуковина, рекомендую.
Мой волшебник это я сам. Всю архитектуру программы придумал лично, а ребята помогли воплотить её. Я бы и сам мог написать, но лень учить язык и его конструкции.
/* Analog PSX Controller Decoder Library (Psx_analog.pde) Written by: Kieran Levin Mar 8th, 2009 KL: updated July 5 2010 updated button defines to fix button mappings kieranlevin.com
Based upon the work by Kevin Ahrendt June 22nd, 2008
Analog protocal implemented with information from http://www.curiousinventor.com/guides/ps2
Fixed reverse shifting in (MSB->LSB) now reads analog values.... This also has been tested to work with a generic wireless psx controller
Controller protocol implemented using Andrew J McCubbin's analysis. http://www.gamesx.com/controldata/psxcont/psxcont.htm
Shift command is based on tutorial examples for ShiftIn and ShiftOut functions both written by Carlyn Maw and Tom Igoe http://www.arduino.cc/en/Tutorial/ShiftIn http://www.arduino.cc/en/Tutorial/ShiftOut
This program is free software: you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or (at your option) any later version.
This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU General Public License for more details.
You should have received a copy of the GNU General Public License along with this program. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>. -------------------------------------------------------------------------------- Standard Digital Pad
BYTE CMND DATA
01 0x01 idle 02 0x42 0x41 03 idle 0x5A Bit0 Bit1 Bit2 Bit3 Bit4 Bit5 Bit6 Bit7 04 idle data SLCT STRT UP RGHT DOWN LEFT 05 idle data L2 R2 L1 R1 /\ O X |_|
All Buttons active low.
-------------------------------------------------------------------------------- Analogue Controller in Red Mode
BYTE CMND DATA
01 0x01 idle 02 0x42 0x73 03 idle 0x5A Bit0 Bit1 Bit2 Bit3 Bit4 Bit5 Bit6 Bit7 04 idle data SLCT JOYR JOYL STRT UP RGHT DOWN LEFT 05 idle data L2 R2 L1 R1 /\ O X |_| 06 idle data Right Joy 0x00 = Left 0xFF = Right 07 idle data Right Joy 0x00 = Up 0xFF = Down 08 idle data Left Joy 0x00 = Left 0xFF = Right 09 idle data Left Joy 0x00 = Up 0xFF = Down -------------------------------------------------------------------------------- */
#include "Psx_analog.h" // Includes the Psx Library
void setup() { Psx.setupPins(dataPin, cmndPin, attPin, clockPin); // Defines what each pin is used // (Data Pin #, Cmnd Pin #, Att Pin #, Clk Pin #)
Psx.initcontroller(psxAnalog);
pinMode(LEDPin, OUTPUT); // Establishes LEDPin as an output so the LED can be seen
/* //setup motoroutputs pinMode(motorup, OUTPUT); // Establishes LEDPin as an output so the LED can be seen pinMode(motordown, OUTPUT); // Establishes LEDPin as an output so the LED can be seen pinMode(motorleft, OUTPUT); // Establishes LEDPin as an output so the LED can be seen pinMode(motorright, OUTPUT); // Establishes LEDPin as an output so the LED can be seen */
// wait for the long string to be sent delay(100); }
void loop() { Psx.poll(); // Psx.read() initiates the PSX controller and returns Serial.print("\n"); // the button data Serial.print(Psx.Controller_mode, HEX); // prints value as string in hexadecimal (base 16) Serial.print(Psx.digital_buttons, HEX); // prints value as string in hexadecimal (base 16) Serial.print(Psx.Right_x, HEX); // prints value as string in hexadecimal (base 16) Serial.print(Psx.Right_y, HEX); // prints value as string in hexadecimal (base 16) Serial.print(Psx.Left_x, HEX); // prints value as string in hexadecimal (base 16) Serial.print(Psx.Left_y, HEX); // prints value as string in hexadecimal (base 16)
if (Psx.digital_buttons & psxR2) // If the data anded with a button's hex value is true, // it signifies the button is pressed. Hex values for each // button can be found in Psx.h { analogWrite(LEDPin, HIGH); // If button is pressed, turn on the LED } else { analogWrite(LEDPin, Psx.Right_x); // If the button isn't pressed, turn off the LED }
//Psx.Motorsmall = 0xFF; // If button is pressed, turn on the LED Psx.Motorlarge = Psx.Left_x;
delay(100);
}
Мой волшебник это я сам. Всю архитектуру программы придумал лично, а ребята помогли воплотить её. Я бы и сам мог написать, но лень учить язык и его конструкции.